Dance Festival Trutnov

DANCE FESTIVAL TRUTNOV 2019

IX. ročník mezinárodního uměleckého festivalu
na motivy příběhu o Petru Panovi: „Ze mě? Ne, ze mě!“

Dance festival Trutnov pořádáme v letošním roce již po deváté na půdě podhorského města Trutnov, kde díky spolupráci ZUŠ Trutnov a Společenského centra UFFO Trutnov můžeme realizovat tento mezioborový umělecký projekt. Hlavním posláním festivalu je vytvořit příjemnou a přátelskou atmosféru pro účastníky interní části festivalu i veřejnost, a společně sdílet nové zkušenosti a osobní rozvoj v oblasti scénického umění, hudby, akrobacie a letos nově i v oblasti výtvarného umění.

 

dance2019_web.jpg

 

INTERNÍ ČÁST FESTIVALU PRO TANEČNÍKY

sobota 17. – pátek 23. srpna 2019

KOMU JE FESTIVAL URČEN A JAK SE PŘIHLÁSIT:

  • interní část Dance festivalu je pro všechny zájemce o scénické taneční umění od věku 13 let se středně pokročilými tanečními zkušenostmi (žáci tanečních oborů ZUŠ, členové tanečních souborů)

  • přihlášení účastníci pracují v průběhu 7 dnů pod vedením lektorů na scénickém představení – letos na motivy příběhu o Petru Panovi, které je v závěru týdne prezentováno veřejnosti ve Společenském centru UFFO

  • v letošním roce si volíte, jakou roli budete v představení tančit: blok FANTAZY (víly, elfové a pohádkové bytosti) nebo blok REALITA (banda těch, kdo budou cestovat do říše nadpřirozena) podrobnosti níže

  • stáhněte si a vyplňte přihlášku, odešlete na adresu dance.festival@seznam.cz

    pdf přihláška tanec.pdf

    Součástí přihlášky jsou tři přílohy. Pečlivě přečtěte a vytištěné a podepsané odevzdejte při prezenci. Přihlášku není třeba tisknout. Již vytištěnou vám ji dá organizátor k podpisu při prezenci.

    pdf Bezinfekčnost 2019 Příloha 1.pdf     pdf Informovaný souhlas 2019 Příloha 2.pdf     pdf Pravidla a podmínky 2019 Příloha 3.pdf
     

  • uhraďte účastnický poplatek nejpozději do 17. června 2019 – pokud se jeden z bloků naplní dříve, bude vám automaticky přiřazen blok druhý (o přihlášení rozhoduje datum odeslané přihlášky a uhrazení poplatku)

  • uzávěrka přihlášek je 17. června 2019 (neotálejte však s přihlášením a platbou, kapacita je pouze 36 účastníků) 

FESTIVAL NENÍ KONCIPOVÁN JAKO TÁBOR, PŘEDPOKLÁDÁ SE SAMOSTATNOST PŘIHLÁŠENÝCH ÚČASTNÍKŮ. VŠEM DO 18 LET JE PO CELOU DOBU ZAJIŠTĚN PEDAGOGICKÝ DOZOR. 

ÚČASTNICKÝ POPLATEK: 3 000 Kč poplatek za workshopy + 500 Kč poplatek za ubytování (ve vlastním spacáku v prostorách ZUŠ – k dispozici sociální zázemí, sprchy, kuchyňka)

ČÍSLO ÚČTU: 180574641/0300
variabilní symbol - datum narození (ddmmrr), do zprávy pro příjemce uveďte svoje jméno

 

TANEČNÍ BLOK „FANTAZY“

Všichni, kdo si vyberou tento taneční blok, budou v příběhu v rolích skřítků, elfů, víl
a nadpřirozených bytostí. Lektoři, kteří s vámi budou celý týden pracovat:

Pavla Vařáková /CONTEMPORARY MEETS YOGA

01.jpg

 

Lekce Pavly v sobě propojují současný scénický tanec s principy jógy, práci s prostorem a uvědoměním si vlastního těla a prožitku z něj. Díky jogínským asánám zklidníte svou mysl a budete se tak moci více koncentrovat na „šťastné myšlenky“, díky kterým se v říši elementálních bytostí dá létat. Pavla získala své taneční vzdělání na konzervatoři Duncan centre v Praze, kde v letech 2006 - 2011 studovala současný tanec, tvorbu, improvizaci a pedagogiku. Po úspěšném absolutoriu se přestěhovala do Londýna, kde pokračovala ve studiu na London Contemporary Dance School a kde do roku 2015 působila jako umělec na volné noze. Své taneční vzdělání obohacuje praktikováním jógy, navštěvováním různých tanečních workshopů a improvizačních jamů. Během svého pobytu v Londýně spolupracovala s Marou Vivas, Peishan Chiew, Vanessou Downie, za studia nastudovala repertoár Sidi Larbi Cherkaoui a byla součástí projektu Tanec v obrazech v Českém Olympijském domě na OH v Londýně 2012 pod vedením Petry Hauerové. Je jedním ze zakladatelů EKS dance company, která propojuje současné umění s různými uměleckými styly a vedle svých projektů pořádá taneční workshopy pro žáky ZUŠ i veřejnost. Pavla se také věnuje vlastní tvorbě, spolupracuje s mezinárodními umělci a hudebníky. V londýnské galerii Art Represent vedla společně s Maiken Marlen Sundby strukturovanou improvizaci Mind Yourself. Tanečně-hudební kolaborace L/Edge získala cenu Jarmily Jeřábkové na festivalu Nové Evropy 2015.

Eliška Soukupová /WAACKING a AUTORSKÁ DIVADELNÍ TVORBA

02.jpg

 

Eliška Soukupová je tanečnice, moderátorka a vystudovaná herečka. Jako interpretka má za sebou zkušenosti v divadle (Na Zábradlí, Hybernia, ND Brno, Moravskoslezské div.Olomouc,...), je spoluautorkou divadelního představení Neobitchejné/í (Venuše ve Švehlovce), je jednou za tří zakladatelek dívčího punkového divadelního souboru MASO KRŮTÍ, choreografkou (soutěžní form ace, módní přehlídky, divadlo v Českých Budějovicích,...), moderátorkou (rádio, živé akce, vernisáže, výstavy, přednášky), tanečnicí (vzdělává se, učí a zúčastňuje se tanečních lekcí i soutěží u nás i po světě). Její hybnou silou je kreativita a vášeň. Na festivalu Elišku letos přivítáme poprvé, povede lekce streetového stylu WAACKING a hereckou dílnu AUTORSKÁ DIVADELNÍ TVORBA.

TANEČNÍ BLOK „REALITA“

Všichni účastníci, kteří si zvolí tento taneční blok, budou v roli těch, kdo bude vyzván,
aby z každodenního světa putoval do říše fantazie, aby v sobě probudil „dětskou duši“, která věří na víly a všemožné zázraky. Lektoři, kteří vás touto cestou provedou:

Stéphanie N´Duhirahe /PÁROVÁ AKROBACIE

03.jpg

 

Stéphanie N'Duhirahe je umělkyně a akrobatka pocházející ze Švýcarska. Zaměřuje se na vzdušnou akrobacii na šálách a především na vertikálním laně. Stéphanie vystudovala cirkusovou školu v Québecu, jejím oborem byla vzdušná akrobacie se specializací na vertikální lano. Techniky vzdušné akrobacie učila děti i dospělé ve Švýcarsku (l'Ecole Rudolf Steiner, Geneva; L'Elastique citrique, Circus school of Nyon), Kanadě (l'Ecole de Cirque de Québec) a v současnosti kromě Cirqueonu učí v Praze i v Kulturním centru Mlejn. V minulých letech Stéphanie spolupracovala s kanadským souborem Cirque du Soleil, účastnila se několika švýcarských festivalů (Paléo Festival, Festival Far°, Festival Les Six Pompes) a  roce 2009 společně s Morgane Widmer založily soubor Des pieds perchés, společně je můžeme vidět v představení Foutaise, které se hraje v pražském KD Mlejn. Základní lekce se Stéph bude PÁROVÁ AKROBACIE propojená s prvky contemporary dance.

Kateřina Blažková /DYNAMIC FLOW, režie představení

04.jpg

 

V letech 2006 - 2011 studovala současný tanec, tvorbu, improvizaci a pedagogiku na taneční konzervatoři Duncan centre v Praze. Během svého studia absolvovala stáž v taneční skupině Déjá Donné, kde se podílela na vzniku projektu Rediscovering Concept prezentovaném v Německu, Čechách a Itálii. Své taneční vzdělání nadále prohlubuje nejen navštěvováním tanečních workshopů, ale i aktivním praktikováním Pilates, Feldenkrais metody a jógy. Je jedním ze zakládajících členů taneční skupiny EKS (2012), která propojuje současné umění s různými uměleckými styly a vedle svých tvůrčích projektů pořádá taneční workshopy pro žáky ZUŠ i veřejnost. Kateřina se jako interpret podílela na vzniku choreografie The Well, prezentované v rámci festivalu Nové Evropy/Ceny Jarmily Jeřábkové 2015. Momentálně s EKS připravuje choreografii SHE, která bude uvedena v září 2016 na turné vítězů festivalu Nové Evropy. Dále jste ji mohli vidět v choreografii Breath Control (2014) Markéty Kuttnerové v divadle Roxy v Baslu a M!nd Yourself (2014), site specific strukturované improvizaci Pavly Vařákové a Maiken Marlen Sundby v galerii Art Represent v Londýně. Kateřina se mimo tvorby věnuje také taneční pedagogice. V současné době vyučuje na ZUŠ Přelouč a ZUŠ Choceň, kde pro své žáky pořádá spousty tanečních seminářů ve spolupráci s umělci ze zahraničí i Čech. Na festivalu je lektorkou lekcí DYNAMIC FLOW, které se budou opírat o principy taneční techniky gaga – ta byla vytvořena Ohadem Naharinem, jedná se o zkoumání pohybu v jeho multidimenzionální podobě.

SPOLEČNÉ LEKCE VŠECH ÚČASTNÍKŮ „EKSPLORE“

EKSplore bude odpolední blok festivalu určený pro všechny účastníky. Jednotliví lektoři zde budou buď každý zvlášť, nebo dohromady propojovat jednotlivé scény představení. Vyzkoušíte si tedy i další techniky, které nejsou ve vašem základním bloku (divadlo, závěsná akrobacie,..). Bude zde probíhat tvořivá spolupráce mezi účastníky a lektory. Bude to o objevování, kontaktu, propojování jednotlivých scén a výstupů, práce se skupinami nebo jednotlivci. 

HUDEBNÍ DOPROVOD

Hudební doprovod bude v letošním ročníku kombinací reprodukované a živé hudby za účasti talentovaného skladatele a muzikanta Lukáše Červeného.

Lukáš Červený /AUTORSKÁ TVORBA, HUDEBNÍ DOPROVOD

05.jpg

 

Lukáš připraví autorské skladby pro zvolené části představení a aktivně bude doprovázet vybrané taneční lekce.

 


 

INTERNÍ ČÁST FESTIVALU PRO ZÁJEMCE O VÝTVARNÉ LEKCE

pondělí 19. – pátek 23. 8. 2019

PRO KOHO JSOU LEKCE URČENY A JAK SE PŘIHLÁSIT:

  • účastníci výtvarného workshopu mohou být zájemci z řad veřejnosti nebo žáci ZUŠ, kteří se chtějí blíže seznámit s vybranými výtvarnými technikami, předchozí zkušenosti jsou vítány
  • podmínkou pro zájemce je minimální věk 13 let a každodenní účast na všech lekcích (nelze se přihlásit na jednotlivé dny, lekce na sebe navazují a výsledkem celého týdne bude prezentace výtvarných prací při závěrečném představení festivalu v pátek 23. 8. od 17:00 hodin ve Společenském centru UFFO)
  • kapacita workshopu je velmi omezená, aby byl možný individuální přístup ke každému účastníkovi, o účasti rozhoduje datum přihlášení a zaplacení účastnického 
  • poplatku
  • předpokládáme samostatnost účastníků – mezi jednotlivými bloky bude pauza na
  • oběd, kde není zajištěn pedagogický dozor
  • uzávěrka přihlášek a uhrazení poplatku je 17. června 2019
  • vyplňte přihlášku a pošlete ji na dance.festival@seznam.cz  

    pdf přihláška výtvarné dílny.pdf

    Součástí přihlášky jsou tři přílohy. Pečlivě přečtěte a vytištěné a podepsané odevzdejte při prezenci. Přihlášku není třeba tisknout. Již vytištěnou vám ji dá organizátor k podpisu při prezenci.

    pdf Bezinfekčnost 2019 Příloha 1.pdf     pdf Informovaný souhlas 2019 Příloha 2.pdf     pdf Pravidla a podmínky 2019 Příloha 3.pdf

ÚČASTNICKÝ POPLATEK: 3000 Kč (zahrnuje lektorné a výtvarný materiál na celý týden)

ČÍSLO ÚČTU: 180574641/0300
variabilní symbol - datum narození (ddmmrr), do zprávy pro příjemce uveďte svoje jméno

Výtvarné lekce budou probíhat každý den od pondělí 19. 8. do pátku 23. 8. 2019 v časech 9 – 12 hodin/ dopolední blok a 14 – 17 hodin/ odpolední blok (nebo dle domluvy s lektory) ve Společenském centru UFFO a  v prostorách ZUŠ Trutnov.

LEKTOŘI VÝTVARNÝCH DÍLEN:

Všichni účastníci si vyzkouší práci pod vedením obou lektorů.

Paulina Skavová /FIGURÁLNÍ KRESBA – KRESBA PODLE MODELU

06.jpg

 

Paulina Skavová absolvovala gymnázium v Trutnově (1991-1995) a dva roky na Střední průmyslové škole kamenické a sochařské v Hořicích (1995-1997). Při přijímacích zkouškách na Akademii výtvarných umění v Praze si ji vybral do svého ateliéru profesor Karel Nepraš, u kterého studovala až do jeho smrti (2002). V roce 2001 obdržela ateliérovou cenu AVU a roku 2002 Cenu Jany Rybářové, Fondazione Europea Margherita[1], Itálie. Roku 1999 absolvovala studijní pobyt programu Erasmus v Helsinkách, roku 2002 stipendium v Egon Schiele Art Centrum v Českém Krumlově. Studia dokončila v ateliéru intermediální tvorby Milana Knížáka roku 2003. Roku 2003 získala státní švýcarské stipendium a absolvovala postgraduální studia na Hochschule für Gestaltung und Kunst Luzern (2003-2004)[2]. V letech 2004-2005 byla asistentkou v grafické škole prof. Vladimíra Kokolii na AVU. Rok 2008 strávila na studijním pobytu v Acapulcu v Mexiku. Díky nadstandardním jazykovým schopnostem si sochařka na studium vydělávala průvodcovstvím ve špitále v Kuksu a měla možnost zblízka prostudovat slavnou sbírku barokních soch Matyáše Bernarda Brauna, jejich scéničnost, teatrálnost, výraz, důraz na detaily a popisnost. Kromě toho zde důvěrně poznala barokní lékárnu a v knihovně prostudovala staré recepty i písemnosti spojené s Řádem sv. Huberta.[3] Od roku 2010 je kurátorkou výstav ve Společenském centru UFFO v Trutnově. Žije a pracuje v Novosedlech u Písku a na odlévání soch do bronzu spolupracuje již od roku 1998 s uměleckou
slévárnou v Horní Kalné. Společná práce s Jiřím Sozanským ji přivedla k boxu, kterým se inspirovala při tvorbě boxerek nebo portrétu boxera Mika Tysona. Volný čas tráví také jízdou na koni a příležitostnou sportovní střelbou, které se profesně věnuje její manžel Petr Zvolánek. Na festivalu povede lekce FIGURÁLNÍ KRESBA – KRESBA PODLE MODELU, kde se bude zabývat následujícími principy:  uvedení do základních principů kresby figury, stavba těla, kostra, proporce,  základní postoj modelu, stojící, sedící, poté kontra post, rozpohybování figury Cílem workshopů je, aby si účastníci osvojili a zmapovali lidské tělo, v jeho stavbě a funkčnosti, osvojili
si základní principy kresby lidského těla. Budeme pracovat čistě s linkou, tedy aby v linii byla znázorněna stavba a hmota, k tomu budou sloužit skici, náčrty, spíše menší formáty. Práce s formátem, s redukcí. Později přejdeme k většímu formátu, kresba na balící papír, kde bude figura v životní velikosti. Nakonec bychom do kresby přidali barvu.

Jiří Grus /PROCES VZNIKU OBRAZU, CESTA K OBRAZU

07.jpg

 

Jiří Grus je český malíř a komiksový kreslíř a scenárista. Vzdělání získal na Akademii výtvarných umění v ateliéru klasické malby Zdeňka Berana. Ačkoliv také maluje, tak věhlas získal především skrze svou komiksovou tvorbu. Jako autor se projevil již roku 1991 v slovenském komiksovém magazínu Bublinky, jeho první komiksové album bylo Nitro těžkne s glycerínem, na kterém spolupracoval se scenáristou Štěpánem Kopřivou, a znamenitý ohlas získala jeho autorská série Voleman (od roku 2007, dosud čtyři díly). Za Nitro získal Grus v roce 2007 českou cenu Muriel. Na festivale povede lekce PROCES VZNIKU OBRAZU, CESTA K OBRAZU, kde společně s účastníky bude postupovat od základních skic, studií pohybu živých tanečníků k definitivnímu obrazu provedeném na plátně olejem či akrylem. Budou se zabývat tím, co je to představa, co je to vizuální paměť a jak ji
rozvíjet. Jak představa vzniká, jak s ní pracovat v závislosti na studiu reality, živého modelu a jak to uchopit technicky tak, aby proces byl přirozený a přímočarý. Dále se naučíme jak komponovat, řešení problému kompozice, rytmu a výrazu, redukce a samotného vidění, dívání se na živo. 

 


 

Archiv

Dance Festival Trutnov 2018